De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

donderdag 5 november 2009

Melancholisch Lexkesveer



Met deze collage wil ik een bepaalde sfeer neerzetten waarmee ik overladen werd toen ik voet aan wal zette op het altijd pittoreske Lexkesveer. Dit zou ik willen omschrijven als melancholisch, nostalgisch, stil en een bakermat voor cultuur. Ik denk dat het eiland haar eigen krachten kan versterken door veel natuurlijke materialen te gebruiken, zoals hout en het gebruik van natuurlijke lichtval. Dit kan worden versterkt door de aangename, ambachtelijke geuren van geroosterde koffie, banketbakkerij, houtzagerij, enzovoorts...Het krijgt dus voornamelijk een recreatief karakter voor zowel bewoners als 1-dagstoeristen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten