De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

'Lexkesveer is meer dan alleen slecht weer'


Toen wij afgelopen dinsdag voor het eerst het plangebied bezochten was het weer helaas heel slecht. Door de regen en de kou (ook vanwege slechte voorbereiding) werd mijn intuïtieve verkenning behoorlijk beïnvloed op een negatieve manier. Toch ben ik na wat 'dromen' Lexkerveer gaan associëren met vooral water en groen. In mijn moodboard staan de regendruppel en de dauw op het gras voor water. Het bankje voor genieten in het groen en de vlieger voor de wind die altijd te vinden is op het eiland. Ook associeer ik het gebied vanwege de natuur die er wordt gecreërd met extensieve grazers zoals de Ijslandse Pony's en de Schotse Hooglander. Verder krijgt de blauwe brug geen plekje in mijn verbeelding maar had ik veel liever een brug gezien met een meer natuurlijke bovenkant, zoals hout. Het eilandje zou een mooie plek kunnen zijn om te recreëren of even te stoppen tijdens een lange fietstocht. Ik associeer het met genieten, ook de aanlegstijgers zouden van mij van hout mogen zijn zodat mensen er in de zomer met hun bootje kunnen aanleggen en genieten van het groen, het water en de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten