De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

Moodboard Lexkesveer

Het eiland van Lexkesveer wordt op dit moment vrijwel alleen gebruikt door mensen die van Wageningen naar Randwijk willen gaan en andersom. Er stoppen maar weinig mensen om deze plek te bekijken, terwijl het een mooie plek zou kunnen zijn om te recreëren. Ik denk dat de brug vooral een storende factor is. Deze brug ziet eruit alsof er een snelweg overheen loopt, hierdoor zullen mensen naar mijn mening niet snel stoppen om het eiland en de uiterwaarden te bekijken. Ik denk dat het eiland en de uiterwaarden een mooie plek zou kunnen zijn om te wandelen en te genieten van de Rijn. Het is een rustige plek waar je kunt ontspannen. Het oude Veerhuis is een mooi gebouw en een herkenningspunt die je aan de andere kant van de Rijn kunt zien. Dit gebouw moet dan ook blijven staan. Verder vind ik het nogal rommelig met de oude snackbar en de aangespoelde woonboot. Ik wil er meer één geheel van maken, waardoor het eiland niet alleen wordt gebruikt als oversteekplaats, maar ook als plek om te recreëren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten