De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

LaLe: Landmark Lexkesveer



Als ik aan het Lexkesveer denk komen er heel veel warrige beelden en verhalen in mijn hoofd. Ik had natuurlijk deze beelden en verhalen in mijn moodboard kunnen verwerken, maar ik heb er voor gekozen om dit niet te doen. Mijn eerste moodboard geeft een beeld van enkele opvallende landmarks langs de Rijn tussen Driel en Wageningen, ik denk dat Lexkesveer in dit rijtje kan passen.
Mijn tweede moodboard laat zien hoe ik dit wil bereiken. De gekozen plaatjes geven een idee wat er met Lexkesveer gedaan kan worden. Zoals de plaatjes laten zien denk ik dat Lexkesveer in visueel opzicht een eiland moet worden, de brug naar het eiland kan hierbij een landmark worden. Binnen het gebied rond Lexkesveer moet ruimte zijn voor natuur, recreatie en cultuurhistorie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten