De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

Ravotten op Lexkesveer

Inspiratie voor mijn moodboard kreeg ik door tekeningen uit boeken die ik vroeger las. Waarin kinderen gewoon willen lekker buiten willen spelen en beesten opzoek zijn naar een goede plek om te leven.
Dat idee had ik ook bij Lexkesveer. Een klein eilandje waar allemaal beesten leven, kinderen komen om buiten te spelen, vies te worden en de natuur ontdekken en waar volwassen komen om rustig even te genieten in een groene omgeving.
Nu komen mensen denk ik vooral op Lexkesveer omdat ze van Wageningen naar Randwijk gaan, maar blijven er denk ik niet even stilstaan. De plek nodigt daar nu denk ik ook niet echt toe uit. Dit zou denk ik wel kunnen, door er meer een groen eilandje van te maken waar mensen stoppen of zelfs naar toe komen om te onthaasten en kinderen kunnen spelen.
Het oude veerhuis staat nu leeg, maar ik vind het wel echt een mooi gebouw en het is denk ik ook wel een mooi herkenningspunt, een soort vuurtoren op een eiland. Hier zou je dus ook iets mee kunnen doen een beetje recreatie te stimuleren.




1 opmerking: