De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 20 november 2009

Hoog en Laag

Hoog en Laag, dit duidt op de rode draad in mijn modellen. Ik wil iets met de helling doen, hier zit namelijk veel dynamiek in en geeft veel mogelijkheden. Voor ieder model gebruik je de helling op een specifieke manier, je benadrukt het hoogteverschil en maakt gebruik van het water dat soms hoog en soms laag staat. Bij ieder model is zicht ook zeer belangrijk, dit vind ik een van de kwaliteiten van lexkesveer.
De modellen zijn Wonen, Natuur en Evenementen, zie de afbeeldingen voor toelichting. Ik heb in principe alleen de helling 'ontworpen', mijn idee is dat de rest van het eiland zich aanpast aan de functie van de helling.
Mijn people, planet, profit is niet gelijk bij ieder model. Ik heb me hier uitendelijk niet teveel door laten leiden. People geeft wonen, natuur/recreatie en evenementen, maar kan nog veel meer toevoegen als rust of historie. Planet kan nog alle kanten op, ecologisch, energiezuinig...bij natuur staat dit al vast. Profit geeft huizen, evenementen, natuurorganisaties, maar het kan ook nog in combinatie met recreatie, horece, etc.
Mijn eerste idee was Evenementen en dan drie modellen in Modern, Natuur en Nostalgisch. Hier ben ik uiteindelijk van afgestapt omdat dit niet uiteenlopend genoeg was, maar deze ideeën laat ik niet helemaal varen. In zekere zin kan ik in mijn huidige modellen al deze dingen ook toepassen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten