De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

Lexkesveer - Mood Board Alan Zegers


Als roeier bij Argo ben ik met trainingen op de Rijn vaak langs het pontje en het ‘eiland’ Lexkesveer gekomen. Ik zag de plek echter altijd als gewoon een “verbinddings-zone” tussen de 2 kanten van de Rijn.

Tijdens de excursie van afgelopen maandag heb ik gezien en gemerkt dat het veereiland Lexkesveer veel meer potentie heeft dan dat er nu wordt uitgehaald.

Er wordt bijvoorbeeld gesproken over het ‘eiland’ Lexkesveer, maar ik vind het geheel niet overkomen als een eiland. 's Winters misschien wel, maar nu totaal niet. Het verhoogde stuk loopt over in het lagergelegen grasland en valt zo eigenlijk totaal niet op, en ook de brug past nu niet goed in het geheel. Ook bij laag water zou dit duidelijk moeten zijn vind ik. Met de brug kan je een duidelijk gevoel creeren dat je een eilandop rijdt. Dat is nu totaal nog niet het geval vind ik.

Ik zou van het veereiland Lexkesveer graag meer een ‘echt’ eiland willen maken en het veel meer identiteit meegeven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten