De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

Lexkesveer: een brug naar de toekomst.





Het enige waar ik bijna iedereen over heb horen praten tijdens de excursie naar Lexkesveer is de lelijkheid van de brug die Lexkesveer verbindt met de dijk. Maar ik zie juist een kans in deze brug. Mijn voorlopige uitgangspunt is dat ik Lexkesveer net zo extreem in het landschap wil maken als de brug. Wanneer je op Lexkesveer moderne architectuur neerzet die je er totaal niet zou verwachten creëer je mijns inziens een unieke plek in het landschap waarbij de brug goed betrokken wordt. Op zo’n unieke plek komen mensen af en gaat Lexkesveer weer leven. Dat is precies wat we willen bereiken met dit project De architectuur van de plek zal vooral veel glas bevatten, want hierdoor beleef je de weerselementen die zo nadrukkelijk op Lexkesveer aanwezig zijn, nog beter. De regen op de ramen, de wind die langs giert en de hagel die tegen de ramen slaat. Bovendien creëer door een extreem ontwerp te nemen een van verre herkenbaar baken langs de Rijn. In mijn moodboard staan een aantal voorbeelden van architectuur waar je aan zou kunnen denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten