De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

Laat vroegere tijden herleven...




Mijn inspiratie voor dit moodboard heb ik gehaald uit historische foto’s van het gebied. Ik ben begonnen met het zoeken van historische foto’s van het Lexkesveer en omgeving. Vanuit daar kwam ik op foto’s van rond 1910, waar vrouwen in mooie jurken met hun man gaan picknicken in het park. Dit wil ik gebruiken voor mijn toekomstige ontwerp. Op de historische foto’s zijn bijvoorbeeld ook lindebomen te zien, die gebruikt worden als zonnescherm voor het veerhuis. Zo’n element wil ik dan ook terugbrengen in het landschap. Vroeger was er ook nog veel meer open ruimte en dit wil ik benadrukken door natuur een belangrijke plaats in het ontwerp te gaan geven.
Mijn plan is dus vooral kleine historische elementen terugbrengen in het landschap, bijvoorbeeld in de vorm van grenspalen en lindebomen en het echt een plek te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten