De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

lexkesveer, wat wil je nog meer?





Ik zie Lexkesveer eigenlijk op 3 verschillende manieren. Enerzijds is het een plek waar je ver zicht hebt en rust vind. Anderzijds vind ik het een plek waar je opgesloten zit en geïsolleerd bent van alles. Dit geldt echter alleen op momenten wanneer de pont niet vaart. Niemand heeft hier dan iets te zoeken, het is een eindpunt. De brug verwijst echter naar iets heel groots als je vanaf de Betuwe komt. Je verwachtingen zijn hoog, alsof het hier pas begint. Terwijl er na de brug eigenlijk vrij weinig nieuws komt.
Ook vind ik het een plek waar je heerlijk zou kunnen wonen. Vlakbij het water op een rustige plek. Wie zou dat nou niet willen?
Verder heb ik nog niet echt een uitgangspunt voor mijn ontwerp. De plek heeft verschillende kwaliteiten, ik heb nog niet kunnen achterhalen welke kwaliteiten voor mij zwaarder wegen. Wel biedt de plek zeer veel kansen en mogelijkheden. Zij verbindt de weerszijden van de rivier met elkaar. zij zorgt dat mensen kunnen oversteken.
Een plek om te wonen, recreëren of totale rust? Of een combinatie van alles?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten