De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun eerste ontwerp studio.
Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, plaatjes en links.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.

vrijdag 6 november 2009

Moodboard Josien



Mijn moodboard is gebaseerd op mijn eerste indruk van het eiland en op de drie uitgangspunten van onze opdracht (eiland om te vertoeven, eiland als baken/landmark, eiland als onderdeel van de noord-zuidroute). Naar mijn mening is het eiland op dit moment nogal identiteitsloos, er is ook niet echt een fijne sfeer. Dit komt doordat een deel van de oorspronkelijke beplanting is weggehaald, de populieren op de dijk en de gebouwen die er nu staan (behalve het Veerhuis) zien er nogal verloederd uit. Voor mij is dus het doel om de plek weer (zijn oorspronkelijke) identiteit en sfeer te geven. Verder wil ik me ook gaan richten op het zicht vanaf de rivier. Op dit moment kun je de brug bijvoorbeeld bijna niet zien en het eiland zelf valt ook niet echt op. Ik had verschillende ideeën om van het eiland iets unieks te maken (wat schippers ook zullen onthouden als ze zijn langs gevaren; een soort herkenningspunt). Een idee is om dit door middel van een landmark te doen, hierbij denk ik aan iets groots en moderns. Een ander idee om dit te bereiken is om van het eiland een 'wooneiland' te maken (door van de bestaande bebouwing gebruik te maken) en het op deze manier weer sfeer te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten